POZIOM - średniozaawansowany

Czas trwania – 2 dni (16 godzin dydaktycznych)

PROGRAM

1.      Uporządkowanie wiedzy uczestników

     Dane, rodzaje danych, konwersja i porządkowanie danych

     Formatowanie danych i formatowanie warunkowe, analiza z wykorzystaniem kolorów i symboli

      „Szybka Analiza” danych zaznaczonych, narzędzia dostępne pod ręką (podliczanie, formatowanie warunkowe, tworzenie wykresów z jednego przycisku po zaznaczeniu danych)

     Funkcje i formuły – przypomnienie panujących zasad podczas budowania, przenoszenie i kopiowania.

     Funkcje i formuły w ramach arkusza, pliku i różnych plików – zasady budowania i aktualizowania

     Analiza formuł zbudowanych, analiza błędów

 

2.      Analiza danych i raportowanie

     Gromadzenie danych do analizy: zasady zbierania danych, korzystanie ze zrzutów, uzupełnianie i naprawa zrzutów, dzielenie i łączenie danych, konwersja typów danych, łączenie danych z różnych miejsc, łączenie plików podczas importowania, obróbka i porządkowanie danych

     Korzystanie z obiektu TABLE w celu zapewnienia dynamiki danym, zwiększanie i zmniejszanie danych, wymiany danych na nowe, aktualizacji raportów do nowych danych

     Korzystanie z sortowania i filtrowania w analizie danych – funkcja SUBTOTAL

     Przygotowanie raportów do analizy i drukowania

     Filtr zaawansowany w procesie wybierania danych spośród wielu kolumn na inny arkusz

 

3.      Tabela i wykres przestawny jako narzędzia szybkiej analiz danych (opis zagadnień szczegółowych)

     Budowanie tabeli przestawnej na podstawie danych zgromadzonych w arkuszu

     Budowanie tabeli przestawnej dla danych importowanych – import danych tekstowych do modelu danych

     Definiowanie układu pól w tabeli w celu pozyskania wybranych informacji

     Tworzenie wielu tabel dla tej samej grupy danych – tworzenie tabel powiązanych

     Dodawanie danych do modelu danych, tworzenie relacji między danymi

     Prowadzenie analizy wielowariantowej za pomocą tabel przestawnych

     Definiowanie nowych pól obliczeniowych w tabeli (pola, których nie ma w bazie danych)

     Analiza struktury, dynamiki zmian, trendów za pomocą tabel – wykorzystanie możliwości kalkulacji danych

     Grupowanie danych w procesie analizy (np.: grupowanie danych liczbowych, dat i opisów)

     Sortowanie danych w tabeli według kolejności niezgodnej z alfabetem

     Pobieranie danych z tabel przestawnych do kolejnych kalkulacji poza tabelą

     Tworzenie wykresów przestawnych

     Analiza danych na podstawie przestawień wykonywanych na wykresie

     Formatowanie tabel i wykresów przestawnych

     Korzystanie z narzędzi SLICER i TIMELINE.

      Tworzenie menu wyboru dla wielu połączonych tabel

 

4.      Funkcje i formuły

     Praca nad elastycznością zestawienia - przygotowanie formuł (obliczeń) do powielania – zasady budowy działania wzorcowego, kopiowanie, przenoszenie działań – zmiany adresów komórek w trakcie kopiowania i przenoszenia: dobieranie adresów stałych, zmiennych i mieszanych

     Jakie błędy powstają w czasie tworzenia obliczeń i w jaki sposób sobie z nimi radzić

     Korzystanie z nazw komórek w procesie budowania obliczeń

     Funkcje wyszukiwania, konwersji i łączenia danych: XLOOKUP, VLOOKUP, MATCH, XMATCH, TEXT, VALUE, COLUMN, INDEX

     Funkcje daty i czasu: YEAR, MONTH, DAY, ISOWEEKNUM, WEEKNUM, DAYS, NETWORKDAYS, WEEKDAY, TODAY, EMONTH

     Funkcje logiczne i kontroli błędów: IF, IFS, SUMIF, SUMIFS, COUNTIF, COUNTIFS, MAXIFS, MINIFS, AVERAGEIFS, IFNA, IFERROR, ISBLANK, ISNUMBER

     Inne: LEFT, RIGHT, MID, TRIM, SUBSTITUTE, SEARCHTEXT

     Korzystanie z list wyboru i sprawdzania poprawności (DATA VALIDATION)

 

5.      Wprowadzenie do PowerQuery - importowanie i transformacja danych z plików XLS i plików tekstowych.
(opcjonalnie w zależności od poziomu i potrzeb grupy)

 

6.      Tworzenie Wykresów (opcjonalnie)

     Przygotowanie danych do wykresu

     Właściwy dobór wykresu do danych

     Korygowanie zakresu jaki prezentuje wykres: dodawanie i odejmowanie danych z wykresu

     Poprawienie wyglądu wykresu, dostosowanie wykresu do wielkości raportu, kolorystyki firmy, informacji jaka ma przekazywać

     Kopiowanie formatu pomiędzy wykresami, tworzenie szablonów

Wykresy WaterFall, Diagram Pareto

Previous
Previous

Efektywność w codziennej pracy

Next
Next

Power BI Desktop - Power Pivot & Power Query