MS Excel - Efektywność w codziennej pracy
Poziom - ponadpodstawowy
Czas trwania – 2 dni (16 godzin dydaktycznych)
PROGRAM
Celem szkolenia jest lepsze poznanie możliwości programu Microsoft Excel. Przyspieszenie, usprawnienie i wzrost efektywności codziennej, biurowej pracy z programem na poziomie średniozaawansowanym.
1. Uporządkowanie informacji o danych
Praca z tekstem, liczbami, datami oraz formułami i funkcjami –zasady wprowadzania i poprawności.
Formatowanie liczb i danych - formatowanie: liczbowe, walutowe, procentowe, tekstowe, daty. Zmiana koloru tła komórek i ich obramowania. Zmiana koloru czcionek i położenia tekstu w komórce.
Analiza danych z wykorzystaniem formatowania warunkowego
Korzystanie z narzędzia „Szybka analiza danych”
2. Budowanie obliczeń
Tworzenie obliczeń z wykorzystaniem liczb oraz adresów komórek, z tego samego arkusza, innego lub innego pliku.
Formuły między arkuszami i plikami
Praca nad elastycznością zestawienia
przygotowanie formuł (obliczeń) do powielania
zasady budowy działania wzorcowego, kopiowanie, przenoszenie działań
zmiany adresów komórek w trakcie kopiowania i przenoszenia: dobieranie adresów stałych, zmiennych i mieszanych
Korzystanie z funkcji wbudowanych (SUMA, MIN, MAKS, ŚREDNIA)
zasady wybierania funkcji, składnia, argumenty
zagnieżdżanie funkcji
Jakie błędy powstają w czasie tworzenia obliczeń i w jaki sposób sobie z nimi radzić
Korzystanie z nazw komórek w procesie budowania obliczeń
3. Wybrane funkcje wyszukiwania, logiczne, matematyczne oraz daty i czasu
funkcje najczęściej użyteczne w biznesie
4. Praca z tabelami
gromadzenie danych w postaci tabel
budowanie obliczeń w tabelach
analiza danych w procesie filtrowania
5. Tworzenie Wykresów
Przygotowanie danych do wykresu
Właściwy dobór wykresu do danych
Korygowanie zakresu jaki prezentuje wykres: dodawanie i odejmowanie danych z wykresu
Poprawienie wyglądu wykresu
dostosowanie wykresu do wielkości raportu
wprowadzenie kolorystyki firmy
uatrakcyjnienie i uwidocznienie informacji jaką ma przekazywać
Kopiowanie formatu pomiędzy wykresami
Oderwanie wykresu od danych, na podstawie których powstał
6. Przygotowanie Raportów
Nadanie estetycznego i ciekawego wyglądu danym tabelarycznym
Korzystanie z formatowania warunkowego
Przygotowanie danych do drukowania
Przygotowanie wykresu do drukowania
Wstawienia logo i informacji o firmie na wydruku
Drukowanie zestawień, fragmentów tabel, wybranych danych, drukowanie dużych tabel i wykresów
Dzielenie wydruku na strony
7. Tabele i tabele przestawne
Zasady budowania danych, pól i nazw.
Tworzenie tabeli przestawnej na podstawie nazwy tabeli lub nazwy dynamicznej
Pola wierszy, kolumn i danych
Filtrowanie danych za pomocą pól filtrów, fragmentatorów i osi czasu
Zmiana formatu tabeli, zmiana wyświetlania błędów, pobieranie danych z tabeli
Odświeżanie tabel po zmianie danych źródłowych