MS Excel - Efektywność w codziennej pracy

Poziom - ponadpodstawowy

Czas trwania – 2 dni (16 godzin dydaktycznych)


PROGRAM

Celem szkolenia jest lepsze poznanie możliwości programu Microsoft Excel. Przyspieszenie, usprawnienie i wzrost efektywności codziennej, biurowej pracy z programem na poziomie średniozaawansowanym.

1.      Uporządkowanie informacji o danych

  • Praca z tekstem, liczbami, datami oraz formułami i funkcjami –zasady wprowadzania i poprawności.

  • Formatowanie liczb i danych - formatowanie: liczbowe, walutowe, procentowe, tekstowe, daty. Zmiana koloru tła komórek i ich obramowania. Zmiana koloru czcionek i położenia tekstu w komórce.

  • Analiza danych z wykorzystaniem formatowania warunkowego

  • Korzystanie z narzędzia „Szybka analiza danych”

 

2.      Budowanie obliczeń

  •      Tworzenie obliczeń z wykorzystaniem liczb oraz adresów komórek, z tego samego arkusza, innego lub innego pliku.

    • Formuły między arkuszami i plikami

  •      Praca nad elastycznością zestawienia

    • przygotowanie formuł (obliczeń) do powielania

    • zasady budowy działania wzorcowego, kopiowanie, przenoszenie działań

    • zmiany adresów komórek w trakcie kopiowania i przenoszenia: dobieranie adresów stałych, zmiennych i mieszanych

  •      Korzystanie z funkcji wbudowanych (SUMA, MIN, MAKS, ŚREDNIA)

    • zasady wybierania funkcji, składnia, argumenty

    • zagnieżdżanie funkcji

  •      Jakie błędy powstają w czasie tworzenia obliczeń i w jaki sposób sobie z nimi radzić

  •      Korzystanie z nazw komórek w procesie budowania obliczeń

3.      Wybrane funkcje wyszukiwania, logiczne, matematyczne oraz daty i czasu

  • funkcje najczęściej użyteczne w biznesie

4.      Praca z tabelami

  • gromadzenie danych w postaci tabel

  • budowanie obliczeń w tabelach

  • analiza danych w procesie filtrowania

5.      Tworzenie Wykresów

  •      Przygotowanie danych do wykresu

  •      Właściwy dobór wykresu do danych

  •      Korygowanie zakresu jaki prezentuje wykres: dodawanie i odejmowanie danych z wykresu

  •      Poprawienie wyglądu wykresu

    • dostosowanie wykresu do wielkości raportu

    • wprowadzenie kolorystyki firmy

    • uatrakcyjnienie i uwidocznienie informacji jaką ma przekazywać

  •      Kopiowanie formatu pomiędzy wykresami

  •      Oderwanie wykresu od danych, na podstawie których powstał

 

6.      Przygotowanie Raportów

  •      Nadanie estetycznego i ciekawego wyglądu danym tabelarycznym

  •      Korzystanie z formatowania warunkowego

  •      Przygotowanie danych do drukowania

  •      Przygotowanie wykresu do drukowania

  •      Wstawienia logo i informacji o firmie na wydruku

  •      Drukowanie zestawień, fragmentów tabel, wybranych danych, drukowanie dużych tabel i wykresów

  •      Dzielenie wydruku na strony

7.      Tabele i tabele przestawne

  •      Zasady budowania danych, pól i nazw.

  • Tworzenie tabeli przestawnej na podstawie nazwy tabeli lub nazwy dynamicznej

  •      Pola wierszy, kolumn i danych

  •      Filtrowanie danych za pomocą pól filtrów, fragmentatorów i osi czasu

  •      Zmiana formatu tabeli, zmiana wyświetlania błędów, pobieranie danych z tabeli

  •      Odświeżanie tabel po zmianie danych źródłowych

Next
Next

Analiza i raportowanie danych